선배경험담
“이전에 경험하지 못했던 정체성 위기를 불러 일으키려면 의과 대학 지원서에 맡기십시오! 지원자로서 우리는 자신에게 표현하는 정직함의 수준을 반성해야하며, 충족되지 않은 기대치 나 불안감으로부터 숨을 곳이 없습니다.
귀하의 개인 성명서, 점수 및 성적 증명서는 모두 전시되어 있으며 입학위원회의 자비에 따라 신중하게 해부 할 준비가되어 있습니다.
제가 낙관 할 이유가 거의 없었습니다. 모든 전통적인 객관적인 평가 기준으로 볼 때 저는 경쟁적인 지원자도 아니었고 어떤 호의도 없었습니다. 저는 재 지원자였습니다.
나는 MCAT 시험을 5번 치르고 살아 남았고 나의 GPA는 분포 곡선의 하단에서 찾을 수있었습니다. 오로지 숫자에 기초하여, 나는 내가 제공해야 할 다른 것을 고려하지 않고 내가 어떻게 표시되고 인식 될 것인지에 대한 결론에 뛰어 들면서 자신을 잘못 작성했습니다.
그러나 각 인터뷰 초대에서 나는 잘못된 것으로 판명되었습니다. 저의 궁극적 인 동의는 입학 과정이 제가 생각했던 것처럼 일차원 적이 지 않다는 것을 상기시켜주는 역할을했습니다. 장벽을 극복하고 회복력을 입증했으며 상황에도 불구하고 성공한 사람들을 인정합니다.
신청 절차를 탐색하는 것은 모든 사람에게 독특하고 개인적인 경험입니다. 우리는 이상적인 지원자가 무엇인지 아닌지에 대한 선입견을 가지고 모든 사람에게 반드시 보편적이거나 현실적이지 않은 표준 체크리스트를 구독합니다.
숫자는 정보를 제공하지만 정의하지는 않습니다. 당신을 만드는 것을 기억하십시오. 그 어떤 점수보다 더 멀리 데려다 줄 것입니다.”
“Leave it to medical school applications to incite an identity crisis unlike I’d ever experienced before! As applicants, we’re forced to reflect on the level of honesty we portray to ourselves, and there’s no hiding from out unmet expectations or insecurities.
Your personal statement, scores, and transcript are all on full display and at the mercy of an admissions committee, ready for careful dissection.
There was little reason for me to be optimistic, By all traditional objective measure of evaluation, I wasn’t a competitive applicant and I wasn’t exactly doing myself any favors, either: I was a reapplicant. I sat for and survived the MCAT exam five times, and my GPA could be found on the lower end of the distribution curve. Solely based on numbers, I had wrongly written myself off, jumping to conclusions about how I would be labled and perceived, without considering anything else I had to offer. Yet, with each interview invite, I was proven incorrect.
My ultimate acceptance served as a reminder that the admissions process is not as one-dimensional as I once thought - it credits those who have overcome barriers, demonstrated resilience, and been successful despite circumstances.
Navigating the application process is a unique and personal experience for everyone. We come into it with a preconceived notion of what an ideal applicant is and isn’t, subcribing to a checklist of standards that’s not necessarily universal or realistic for all. Numbers inform but do not define. Remember what makes you, you. That’ll take you farther than any score ever will.”
Kevin E. Brown, MD
Resident, Internal Medicine-Pediatrics
Icahn School of Medicine at Mount Sinai